HELLUUUU! På den senaste tiden (dvs. De sista tre dagarna) har jag börjat lyssna på Seremedy och YOHIO väldigt mycket, och jag älskar deras musik! Jag gillade YOHIO redan när han var med iMelodifestivalen för första gången, 2013. Jag gick i trean eller fyran då och lyssnade typ inte på någon musik alls, överhuvud taget. Så det kom nästan som en chock för A-T att jag gick runt på rasterna och sjöng på Heartbreak Hotel så att typ hela skolan hörde. Tillslut blev A-T så sur på mig så att hon nästan flippade ur... haha. Sen när YOHIO var med i Mello 2014 tyckte jag inte att han var sådär jätte-bra, jag röstade på honom i finalen och sen var det inget mer med det. Och i förrgår hade jag inget att göra, så jag lyssnade lite på mitt favoritband, Dolly Style, och kom att tänka på en artikel som jag läst alldeles innan Melodifestivalen började, -"Dolly Style ersätter YOHIO i Melodifestivalen 2015" stog det. "Jaha, vad har hänt med YOHIO då?" Tänkte jag, och sökte nästan genast efter honom på Google. Då fick jag fram att han faktiskt varit med i ett band innan han bröt igenom som soloartist i Mello. Seremedy. Så hette det där bandet. Jag sökte på dem på Spotify och fick nästan genast fram deras första (tror jag?) låt, NO ESCAPE. Såklart började jag lyssna på den och NU ÄR JAG FAST. Det ända "problemet" är att bandet splittrades i april 2013, och man kan väl inte vara fan åt ett "icke-existerande" band? Eller?😂. Men hursomhelst, lyssna på dem på Spotify eller se musikvideorna på Youtube! (Fast musikvideon till NO ESCAPE är lite läskig om du frågar mig.

Min top 5 favoritlåtar med Seremedy:
1. NO ESCAPE Japanese Version 
2. Closure
3. Déjá Vu
4. RICOCHET
5. NO ESCAPE 





Kommentera

Publiceras ej