Halloj allesammans! 
Maja här. Igen.
Idag messade jag med några kompisar och jag frågade dem hur jag kunde förbättra både mitt bloggande och min Instagram. Och några av dem tyckte att jag skulle börja skriva noveller! Sure, tänkte jag, det blir enkelt! Men NOPE. Jag har ju faktiskt fullständig idé torka så jag vet inte vad den/de ska handla om! Men då tipsade en av dem mig om att jag skulle be mina läsare om hjälp, både på Insta och på bloggen. Så om ni har några förslag, så kommentera jätte gärna dem!
Det kan vara förslag på en handling, som på en bok (tex. "Mira anmäler sig av misstag till ett teaterläger och måste åka till stockholm, långt från kompisarna och allt som hon är can vid. Men då träffar hon plötsligt Leo och tillvaron förändras snabbt..." 
Och så vidare och så vidare.
Eller ett förslag på en karaktär? Det kan vara en karaktär du skapat för ett lajv, eller kanske på nåt forum. Eller en du "bara" skapat i ditt huvud. Hursom helst, om du vill dela med dig av en karaktär, människa eller övernaturlig, så måste du göra det på instagram, med DM (direct message). Skicka då in en bild på figuren, ritad för hand eller redigerad på dator/smartphone. Sen måste du ha en biografi till din karaktär! 
Exempel:
 
"Namn: Mira Dahl
Ålder: 13 år
Undertyp: människa
Ögonfärg: grön
Hårfärg: Grönt, tidigare blont
Längd: 1 m och 54 cm
Familj: Mamma Karin, pappa Tohr och brorsan Robin. Katten Oscar den andre.
Gillar: Simmning, gitarr, killar, amerikanska dokusåpor, gosedjur, udda mössor, grodor, katter, tårta, sushi och färgen blå.
Gillar inte: teater, fiskar, skolmat, folk som utnyttjar en, fake-vänner, divor, valar, fiol, karate, övernaturliga saker
Status: singel"
 
Karaktärens biografi kan vara annorlunda, men sakerna här uppe (namn, ögonfärg, familj, giillar, gillar inte osv.) MÅSTE FINNAS MED. 
 
Det här var allt för idag, ses senare❤
 
xoxo, Majonäs 
 
 
En bild är ett måste, Annars böir det tråkigt tycker jag💕
BaraLillaMaja, bara lilla maja, baralillamaja.blogg.se, blogg, blogg.se, lördag, majimajsan, noveller, sala,

Kommentera

Publiceras ej