Hejsan hoppsan bloggen! Ni som läser min blogg vet ju att jag var i Uppsala med mamma idag. Så nu tänkte jag berätta lite om hur det var, vilka affärer vi var på, vad/vart vi åt och lite sånt!
Nuuuuu köööör vi!
Vi åkte iväg ungefär klockan 9 på morgonen. Solen sken och det var jätteskönt ute! Fast jag satt mest bara och tog kort och försökte få någon WiFi. Till ingen nytta.
När vi kom fram till Uppsala sken solen fortfarande och det var ganska varmt ute. 
Vi parkerade alldeles bredvid Domkyrkan, och sen gick vi nedåt valvgatan. Vi gick förbi KawaÉ import, men det var hade inte öppnat änså vi bestämmde oss för att ta den sist.
 
Först gick vi in på KappAhl och köpte en svart kjol av spets som jag ska ha i skolan.
 
Sedan gick vi in på Pressbyrån köpte vi en historietidning att ha att läsa i på vägen hem eller när vi åker till London på Påsklovet.
Efter det började vi känna att vi var hungriga och bestämmde oss för att äta Max, som låg alldeles bredvid Thorens Bussines School, där min kusin Jennie går.
Mamma beställde en Frisco-Burgare och En Ramlösa Granatäpple medans jag beställde en Naturell Hamburgare och Mjölk. Nam nam!
Efter lunchen gick vi in i mammas favorit Te affär, Bönor och Blad. Jag tog inga bilder eftersom att jag inte är särskilt intresserad av Te. Sedan gick vi till Akademibokhandeln, där jag köpte tre anteckningsböcker. En ska jag skriva ner mina noveller i och skissa i, en ska jag skriva ner frågor och förslag från er, mina läsare. Och den sista ska jag bara ha med mig i skolväskan. 
Sen gick vi ÄNTLIGEN in på KawaÉ import! Jag ville gärna köpa en klänning eller en väska, men nöjde mig med ett par örhängen eftersom jag vill spara till London. 
Och sen -nu den fantastiska avslutningen- så åkte vi HEM. DUNDUNDUNDUN

Kommentera

Publiceras ej