Hej! Jag vet att jag inte har uppdaterat sedan förra veckan då jag skulle till London. Fast jag orkade inte uppdatera även efter att jag kommit hem, haha vad slö man kan vara😂  Jag hade tänkt att vänta på att mina bilder från London men igår insåg jag att jag inte orkade vänta längre, de får komma någon annan dag! Så jag tänkte berätta om något som hände mig igår. 


Igår när jag kom hem från skolan så släppte jag ut min katt, Tipsy, som varit inne hela dagen när jag var borta. Jag gick in och öppnade fönstret för att Tipsy skulle kunna komma in när hon vill, utan att jag skulle behöva springa och öppna dörren varje gång hon ville in (hon är väldigt orolig av sig och springer in och ut hela tiden). Såklart kom hon in igen ganska snabbt, och gissa vad hon hade i munnen: en halvdöd blåmes! Först trodde jag att det var en råtta, men sen såg jag att det var en fågel. Jag trodde ju att den var heldöd, så jag tänkte att när hon väl släppte den skulle jag kunna ta upp den med en handuk och slänga ut den. Och självklart blev det inte så. När hon väl släppte den (i hörnet av soffan) så backade hon ca. En halvmeter och stirrade på den. Och gissa! Den reste sig upp och flaxade med vingarna! Den var inte död! Och oj, vad jag blev rädd! Jag (jag vet att jag är feg😂) kutade in på mitt rum och ringde mamma medans jag hörde hur Tipsy bollade med fågeln i köket. Jag förklarade allt för mamma. Mamma sa att jag skulle ringa farmor och farfar. Jag fick ringa dem 3 gånger innan jag gav upp. Jag ringde mamma igen och hon fick tag på farfar, som kom ner och hjälpte mig. Tipsy hade tydligen redan gått ut och tydligen tagit med sig fågeln ut, men det var en massa fjädrar på golvet som jag fick dammsuga upp vilket tog ca. 10 min. En vanlig dag, alltså!

-Har jag gjort något fel, eller?

Kommentera

Publiceras ej